tirsdag 21. april 2009

Vanskelige valg gjør alt vanskelig

Jeg er sånn smålig forvirra. Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre!

Fikk et tilbud idag jeg nesten ikke kan motstå. Det er bare en ting som står i veien, og det kommer jeg meg ikke vekk ifra.
Jeg har veldig lyst til å takke ja til tilbudet, men likevel ikke. Jeg er redd det kan bli farlig. Jeg er dødsredd for at jeg skal angre. Og ikke minst er jeg redd for hva som vil skje om jeg sier "ja".

Uten tvil så er det mitt valg og det gjelder mitt liv og min fremtid. Men likevel kan jeg ikke se bort ifra at jeg skal få sånne "hun gjorde det bare fordi jeg er her" - kommentarer.

Jeg vil ikke det.

Men likevel tør jeg ikke lede megselv videre på det jeg hadde planlagt ettersom det å få seg en heltidsjobb er vanskelig, ett sted å bo kan jeg bare drømme om, og ikke faen om jeg vil gjenoppleve 2008 da jeg hadde friår.

Om jeg velger å si nei til dette tilbudet, som jeg fikk kun èn time etter jeg søkte fordi jeg ble fortalt det kunne være noe for meg, kan det hende jeg faller på en smell. Si jeg flytter hjemenifra, bor på hybel, jobber fast og har spart opp en del penger fra sommerjobb som gjør at jeg klarer meg frem til jul. Hva skjer om jeg mister jobben, eller går tom for penger? Jeg vil ikke komme krypende tilbake til mamma fordi jeg ikke klarte å bo hjemenifra i en alder av 21.

Mamma og pappa er redde for at dette skal skje. JEG er redd for at dette skal skje. Jeg trenger råd. Jeg trenger hjelp til å velge. Jeg trenger å ikke tenke på den ene lille hindringen som står i veien for meg (for den er nemlig ikke verdt det, og det er i grunn ikke jeg som skal lage store problemer om så var jeg takker ja). Jeg trenger mamma!

Skal jeg gjøre det, eller skal jeg surre bort enda ett år av livet mitt?

HVORFOR SKAL DET VÆRE SÅ JÆVLA VANSKELIG?!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar