torsdag 26. februar 2009

Save your sympathy.

Dett i desa!
Gi meg en god grunn til at jeg bli skikkelig forkjøla NÅ!
Og jeg som har vært så flink til å kle meg for kulden, gått med ordentlig, varme sko og tatt masse, masse vitaminer.
GUGG! Jeg hater det!

Klokka er snart halv 11 på morran og jeg er skit trøtt. Det ble ikke så seint i går - da jeg kom hjem fra Tønsberg gikk jeg rett opp og la meg.
Men det var kjempe gøy i går. Ikke det at den såkalte utdanningsmessa var noe bra, men Tikkekupong derimot. Jeg har ikke sett de LIVE før, så da Jonas fortalte meg at de skulle spille, tenkte jeg; Hey, to fluer i en smekk.
Messa, eller seminaret besto kun av masse gamle folk som snakka om hvor viktig en utdanning er, hva du burde gå utifra når du velger videre studier og hvorfor akkurat DEG. Uh, dypt!

Ella var jo i et knakenes godt humør. Bussturen inn til Tønsberg to evig lengere tid enn vanlig, og som om det skulle være nok tok vi bussen videre opp til Eik hvor vi hadde blitt fortalt at "messa" skulle være.
Men den var ikke det...
Den var på Færder VGS, av alle ting!
Vi hadde kjøpt oss en 2 liters Pistasj-is som matpakke, og jeg tør påstå at det så temmelig rart ut for alle forbipasserende å se to kvinnfolk tuslende ned fra Eik mot avd. Korten med en bøtte med is i hendene...
Første Ella sa da vi omsider kom dit vi skulle; - Mann, det lukter CRAP, her!
Yeah...

Da hele seminaret omsider var ferdig, var det meningen at vi skulle ta 20:05 bussen som gikk fra sentrum. Vi tusla bort til busstoppet like ved VGS, og venta der... og venta... og venta.
Vi så Andebu-bussen.
Vi så Stokke-bussen.
Vi så Bussen TIL Tønsberg...
Men ingen FRA. Før en halvtime senere. Og den var full!
Jeg var overhyper, overtrøtt, kald og syk - alt på en gang, og jeg tror Ella var temmelig lei av meg. Spesielt da jeg fikk med meg Jonas til å synge "Bananaphone" HA!
Selv om bussen var en halvtime forsinka, gikk turen hjem ganske kjapt. Plutselig var vi i Sandefjord - der skulle Dina og kinogutten til Ella av. Så var det Lærvik, og der forsvant Ella. Omsider kom vi til Stavern, og jeg var så trøtt i hele kroppen at jeg er sikker på jeg ble bært hjem.

Pappa var hvertfall hjemme da jeg kom inn døra. Evig lykke, for da kan ikke mamma kjefte for noe jeg ikke har gjort - se bortifra at jeg fòra bikkja med pølser til hun spydde tidligere på dagen.
James hadde vært i studio med Glenn og mikset litt på noen sanger, så han var ikke hjemme enda, og det var litt crap fordi jeg måtte spørre han om et par ting.

....

Nå, Akkurat nå sitter jeg på sengekanten og sliter med å holde alt gugget i nesa inne. Jeg skal liksom re opp en seng, sette på en vask, brette klær, gå tur med dyret, vaske huset - alt, men jeg har ikke krefter. Jeg er drit sjuk!
Aller helst vil jeg bare ligge i badekaret, hele dagen, helt til jeg skrumper inn som en liten rosin. For da kan jeg gjemme meg for mamma hvorsomhelst, når hun finner ut hvor lite av det mye jeg skulle gjøre. Høhø!
Jeg må inn til Lærvik med ti over to bussen, for å vente 20 minutter på et tog som mest sansynlig er forsinka i tre måneder, også bærer det hjem og ut på tur. Ehm, nei, fuck, jeg skal jo lage middag også. *sutre* jeg vil dø.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar