tirsdag 24. februar 2009

Living is a problem because everything dies.


Jeg sa tidligere at jeg trenger en make-over, på alt.
Så langt har jeg gjort underverker. Jeg har ryddet ut masse klær fra skapet mitt, donert det jeg ikke ville ha til Marthe og Fretex. Jeg har gått igjennom det lille jeg har i hodet - ikke at det tok sånn tid - og facet meg selv som den jeg er. Det er ting jeg selvfølgelig må venne meg til, men så langt velger jeg å tro at det er et lite håp for meg der også ute i verdenen.


I dag gikk jeg gjennom musikken min. Herregud jeg hører på mye rart!
Jeg er litt kjent for å ha en ganske sær musikksmak, spesielt når halvparten av det som opptar plassen på PC'n min er musikk jeg ikke hører på lenger. 4MB med musikk har jeg fjernet, og når jeg kommer tilbake til Jæren skal Jacob få lov til å hjelpe meg med å erstatte det tapte.

Så langt, på min egen lille topp-10 liste har jeg valgt ut følgene:
Iron & Wine
Seigmen
Flyleaf
A Perfect Circle
Placebo

Bob Marley
Anathema
Paramore
Opeth
Sigur Ròs

Sånn ellers er vel resten en god blanding av 60, 70 og 80-talls musikk.

Klesstilen min trenger jeg forsåvid ikke gjøre så mye med. Ikke det at jeg virkelig bryr meg om hva jeg dekker nakenheten min med, men det å kjøpe klær på H&M eksisterer ikke mer. Her går det lille jeg eier av penger til Fretex eller andre bruktbutikker. Noen kan vel si at jeg er blitt mer forfengelig ettersom jeg kler meg bedre - andre vil vel heller mene jeg ser ut som en dass.

Kroppslig har jeg aldri vært noe opptatt av - før nå!
Nå handler alt om diverse hudkremer, kallorier, trening, aromaterapi og veiing. Jeg burde passe meg litt, merker jeg, ettersom frokosten min besto av stekt ris - og det er det jeg har spist idag. Det tar vel ikke lange tia før mamma fjerner baderomsvekta. For nå som jeg er hjemme, syntes jeg det er morsomt å se hvor mye jeg veier - hele tiden. Det kan jeg ikke på skolen, for der finnes ingen vekt. Ja! Det høres sykt ut! Men, tidsfordriv på kveldstid, ok? Jeg er ikke syk. Jeg eier ikke snev av spiseforstyrrelser. Jeg er kresen på mat. Har alltid vært det. Jeg syntes ikke jeg er feit, men jeg er heller ikke tynn. Jeg er bare m
er i aktivitet nå enn jeg var før. Og når du legger sammen det med null mat, er det ikke rart jeg veier lite. Jeg veier meg for å sjekke om jeg må spise noe eller ikke. Greit?

Jeg har veldig vondt av pappa for tiden. Han har vært på jobb siden 7 idag, og han er enda ikke hjemme! Mamma syntes jeg ikke synd på, for hun har ikke gjort annet enn å være på jobb i 8 timer, bomma røyk av meg og sitti på ræva i stua. Mens jeg har lagd mat, gått to timers tur med bikkja, satt på vask, tatt ut av oppvaskmaskinen osv. Ikke at det gjør meg noe, for mamma sa jeg skulle få 1000,- for alt jeg gjorde - og det sier vi ikke nei til!
Men alikevel, jeg vedder på at hun nyter å bare slække'n. For ikke snakke om James. Han har vært på skolen, på øving, lagd seg mat og sittet på rommet sitt resten av kvelden. Han skal liksom ikke prate med meg mer...

I morgen blir koselig. Da skal jeg først inn til pappa for å ta bilder av hotellet, så skal jeg møte Ella i byen for hun skal bli med meg hjem. Så går vi vel en tur med Tara, spiser litt før turen går innover til Tønsberg.
Vi er nemlig flinke og skal på utdanningsmesse!
Kanskje jeg finner ut litt mer om de skolene jeg er litt sigen på å søke på. Som for eksempel den foto skolen i Trondheim, eller Høgskolen i Troms? Så er det jo Høgskolen i Buskerud.
Uansett så må jeg ha et friår til for å virkelig kjenne på det jeg drømmer om. Da er det leilighet i Lærvik med Ella og andre folk, jobb på Farris Bad, opptak av en eksamen og kjøping av bil : D
Jeg har jo det meste jeg trenger av ting til den eventuelle leiligheten. Dess skal jeg få sovesofaen som er på hytta, salongbordet i kjelleren og noen ting til. Ellers eier jeg jo min egen vannkoker, microbølgeovn, toastjern, brødrister og ikke minst min egen wok-gryte. Bare for å nevne noe.

Torsdag skal jeg til legen...

Også skal jeg hente Knut på togstasjone i Larvik.
Fredag må jeg visstnok drasse meg rundt omkring på diverse konserter; Slit - El Caco - Slit.
Hva gjør man ikke for sin bror?
Før alle konsertene skal vi kjøre ut til verdens ende for å ta litt bilder. Tror ikke Knutsen er veldig keen på noe annet enn det, to be honest. Tror også jeg skal drasse han med på Cafè på Maskinisten. Også kan jeg vise han Tønsberg på sitt beste.

AH! Kan jeg få legge til at jeg ELSKER Porcupine Tree?

Kia savner Marita <'3


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar