søndag 28. juni 2009

What to do, lissom


Jeg er hjemme! Og det er på tide med en oppdatering.




Magnus og jeg ankom Tromøya litt over 3 Lørdag ettermiddag, fullpakket meg bagasje og spenning xD


Vi "sjekka inn", tusla opp te der Juli-Jane hadde holdt av campplass te oss som var type rett ved der jeg campa i fjor, satte opp teltene, tente mitt altfor fantastiske stormkjøkken og hølja nedpå med pils.

Søndag nøt vi bare sola og resterende pilsrester.
Mandag: OMG, knallvær (forsåvidt hele uka var knallvær), flere kjentfolk ankom den fabelaktige "Cæmp Jæren", og til slutt var vi så meget som; Tor-Martin, Fabian, Kar, Maxi, Juli-Jane, Lennart, Sten-Erik, Jacob, Ina, Nico, Marita, Dorthea, Petter, Magnus, Andreas og Andreas, Jørgen og lille meg.

Vekselvis måtte jeg løpe mellom campen der Tønsbergfolka (og jeg) hadde teltene og "Cæmp Jæren", men mesteparten av tia brukte vi på å pilse, chille på fotballbanen og å monge føre det var konserttid.

Heldige meg fikk stå foran på El Caco som medførte et aldri så lite plekter fra gitaristen ^^

Andre band jeg så på Mandagen: Eagles of Death Metal, Franz Ferdinand, Haust, Lykke Li og Fat Joe


Hovefestivalen var i gang!

Tirsdag: The Killers, Necro og The Architects

Onsdag: All That Remains, Slipknot (sugde, men det er nå så), Enslaved, Fjorden Baby, Q-Tip og Metromony

Torsdag: (sånn som i fjor - Torsdag var DAGEN!) Faith No More, Disturbed, The Prodigy, Bring Me the Horizon, Major Parkinson og I Was A King.

Jeg har ikke ord nok til å beskrive hvor kult Disturbed og The Prodigy var. Ekstase! For å si det mildt. Og Faith No More - AHMAGAWD!
Men selv om selve festivalen utrolig nok var mye bedre i år enn i fjor (ikke at det skulle så jævli mye te), og selv om jeg ikke slapp å være "mamma" i år heller, men heldigvis slapp å kjefte på Hovefolk som kaster ut 17åringer klokka 5 om natta for å pisse på telt og i stedet for måtte være sykepleier for stakkars Juli-Jane som fikk Trektokokker og dro hjem på Torsdagsmorgen, var det camplivet som slo an mest. Jeg tror ikke jeg har ledd så mye på drit lenge. Og det kjentes godt, for det er lenge, lenge, lenge siden jeg har hatt det så fantastisk bra som jeg har hatt det den uka som har vært.

Tusen takk alle sammen, jeg digger dere <3
Jeg gleder meg te neste år!







IN OTHER NEWS!
I dag har jeg pakka ned nesten alle sakene mine. Det gikk plutselig opp for meg at det er 3 dager, 3 DAGER til jeg flytter til Tønsberg. Og jeg merker jeg begynner å bli nervøs. Jeg gleder meg. Gjett om, men faan, det er skummelt å vokse opp og å måtte stå på egne bein.

Uansett så veit jeg det kommer te å bli dødskult. Juli-jane og jeg, liksom, i samma hus, under samme tak, ved samme middagsbord hver jævla dag.

Også kan vi gjøre hva vi vil (nesten). Det er hvertfall ingen foreldre som bare; "rydd opp etter deg ellers blir det ikke noe ukelønn", "ta ut av oppvaskmaskina for sånn er det bare", "Jeg forlanger at du rydder rommet ditt fordi det er mitt hus"

Jeg liker denne tanken. Jeg liker faktisk å si det så høyt som mulig. Jeg er FRI(!!!!!!!!) , for faan, og jeg kunne ikke hatt bedre roomie enn Juli-Jane. Jeg elsker henne! <3

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar