torsdag 19. februar 2009

Silence is gold.

Jeg vet ikke hva jeg skal si, jeg...

Don't say everything's okay
Don't tell me that it's just a phase
It doesn't help me

All the stars are standing still
The anger and the sleeping pills
Are all that's left now

An epidemic in my heart
Takes hold and slowly poisons me
His will won't let me breathe
It comes in waves and bleeds me dry
This love is slowly killing me
For me, there's noone else

Jelousy just eats me up
Another's made the deepest cuts
My heart is popping

You say there must be an end
But afterwards we'll still be friends
It seemed so easy

An epidemic in my heart
Takes hold and slowly poisons me
Her will won't let me breathe
It comes in waves and bleeds me dry
This love is slowly killing me
For me, there's noone else

Don't say everything's okay
Don't tell me that it's just a phase
It doesn't help me

21:47
- jeg har lyst til å ha en skikkelig make-over.
Liksom, på alt - meg selv, rommet mitt, håret, musikken jeg hører på, ting jeg gjør.
Jeg må gjøre noe nytt.
Jeg tror ikke det hjelper å si at jeg har forandret på noe, når jeg ikke får utfordret meg selv i praksis.
Men then again; kanskje like greit.
Så lenge jeg vet at jeg ikke er like hissig og manipulerende som før, er det vel greit.
Så lenge jeg vet at jeg tenker meg nøyere om før jeg gjør eller sier ting, er det vel greit.
Og, seiden jeg føler meg ganske tilfreds til tider med den jeg er nå, burde ting ordne seg.

Jeg dreit meg ut, ja, men man kan ikke bæsje på leggen nok.
Derfor gjorde jeg det ultimate for noen måneder siden, jeg dreit meg skikkelig ut, ødela mye, ødela alt i den grunn, men jeg lærte av det.
Det skal aldri gjenta seg.
Aldri.

Aldri skal jeg maipulere noen til noe de ikke vil.
Aldri skal jeg tvinge noen til å gjøre det motsatte.
Aldri skal jeg gå ut av en situasjon før jeg vet at jeg ikke ble misforstått.
Aldri skal jeg mase.
Aldri skal jeg glemme å fortelle hvor mye noen betyr for meg.
Aldri skal jeg heve stemmen min.
Aldri skal jeg kjefte.
Aldri skal jeg snakke om meg selv i andre person om hvor dum jeg er.
Aldri skal jeg krenke meg selv eller andre.
Aldri skal jeg rive meg selv ned foran noen.
Aldri skal jeg vise for lite følelser.
Aldri skal jeg vise utrygghet i den grad at det skremmer.
Aldri skal jeg svikte deg igjen.
Aldri.


**


Jeg var på Cafè idag.
Med Marthe.
...
Det gikk jo fint, tror jeg.
Hun fulgte jo etter meg hjem, så jeg tar det som et godt tegn.
Men det kan jo godt hende det var fordi jeg kjøpte røyk for henne.

Jeg tror ikke jeg gjorde noe dumt.
Jeg snakket hvertfall ikke noe stygt om noen.
Ikke i det hele tatt.
jeg var veldig varsom, og veldig på vakt.
Hadde du sett meg, tror jeg du ville vært stolt.
Sett hvordan jeg har skjerpet meg.
Jeg har hatt det i meg, hele tiden, skjønner du.
Du var bare ikke der da det skjedde.
...
Men uansett.
Nå er det fjellet klatret.
Og jeg klarte meg uten en skramme.
Så hva folk mener om at jeg dro på Cafè med Marthe
- jeg vil ikke vite det.
Noen ting er greit å holde for seg selv.
Fordi jeg er relativt sliten av alt.
Ja - jeg var skeptisk.
Ja - jeg spydde fordi jeg grua meg.
Ja - jeg har snakket om henne.
Men ikke på samme måte som dere.

Nå er det også slutt på alt mase om Erlend.
Hva enn dere vet som jeg ikke vet.
- jeg vil ikke vite det.
Uansett hva det er.
Uansett.
Jeg tror de fleste av dere skjønte at nok var nok i går.
Da jeg omsider ramlet sammen.
Hyperventilerte.
Gråtkvalt.
Sint.
Frustrert.
På alle.
På meg.

Og det værste av alt er at dere syntes det var greit.
DET ER FAEN IKKE GREIT!
Jeg skal ikke gråte over han.
Jeg skal ikke savne han.
Jeg skal ikke snakke om han.
Jeg skal ikke noen ting.
Jeg skal gå videre.

Når som helst nå.
...

Når som helst, sa jeg!


**

Pappa er skikkelig sleip.

"Mart, vil du tjene litt penger?"
"Mm, okei - hva skal gjøres?"
"Gidder du vaske badet for meg i morra? Jeg har tatt doen.."
"Que?"

Dessuten skal jeg visst ta bilder for Veidekke av hotellet.
Får timebetalt og greier.
De skal ha bilder av rommene og andre diverse ting til "skrytealbumet" sitt.
Tett!

Knut kommer på besøk neste Torsdag.
Det blir kjekt.
Da får han med seg Vestfold på sitt beste.
Not.
Ha!

22:30
Jeg fryser.
Også likter jeg godt.
Hadde sånn deilig luktende olje i badekaret som skal være avslappende.
Hjelper veldig.
Vært så anspent siden i går kveld.
Også gjorde jeg litt Yoga.

22:39
Ok, jeg bruker seriøst lang til på å skrive.
kanskje på tide å avslutte før det blir for random?
Dess er jeg litt røyksugen...
Ja, jeg er slem, men jeg fortjener det.
Jeg har vært veldig flink idag.
Både fysisk og psykisk.
Så det så.

Denne helgen skal jeg ikke gjøre noen ting.
Jeg skal være usosialt usosial.
Hyppig slankekur-helg.
Digge med gulrøtter, Yoga og vann.
Slik vil vi ha det.
Yeah.





Fred ut, tror jeg.
Ja.
22:43


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar