torsdag 22. januar 2009

Times like these.

Lesehest.

Jeg sitter i godstolen min på skolen og leser i boka mi. Jeg er helt oppslukt! Den er så sinnsykt bra. Jeg kjøpte etterfølgeren til Twilight, nemlig New Moon på bokhandelen i går, og jeg er nesten ferdig med boka. Noe sier meg at jeg må ringe til mamma igjen og spørre om hun vil kjøpe neste boka til meg, så jeg kan sitte og lese den på toget. Det skjer ikke at jeg klarer å spare på lesingen. Ikke nå, hvertfall.
Det skjer så mye spennende, hele tiden. Edward og familien har dratt fra Forks fordi Belle kuttet seg på ett papir da hun feiret bursdagen sin hos Cullen's, og da flippa det for Jasper da han så blodet, så alt ble jo bare kaos. (veldig lett fortalt). Ah, det er så spennende!
Thomas har jo filmen på Mac'en sin, og gjett hvem som får den etterpå ^^,
Da kan jeg se på den på toget.
2 hours were just killed :P

Beate og jeg bakte kanelsnurrer i går, også lagde jeg middag til henne, meg, Knut og Marita. Det skal jeg idag også fordi jeg syntes det er så koselig å sitte på kjøkkenet med de og bare prate, le, spise og drikke. Ble jo sittende på kjøkkenet med Beate ganske lenge i går, og etterhvert kom det flere inn fordi det luktet så godt etter bakingen. Jeg hadde tent lys, dekket på glass og Beate hadde lagd isbiter. Kjempe koselig.
Jeg liker å lage mat og å bake, men er ikke veldig fan av å spise det etterpå. Jeg vet ikke hvorfor, men jeg får en sånn deilig følelse av å se andre mennesker nyte maten jeg har laget; at folk blir mette. Er litt tilfredsstillende i grunn.

Jeg er glad jeg begynte å lese igjen. Siden jeg begynte på skolen har jeg lest 7 bøker (inkluderer ikke teoriboka xD), og alle bøkene har forskjellige sjangrer - alt fra krim, roman, grøsser, romantikk, fantacy og fiction. Den beste boka jeg har lest til nå, sånn sett bort fra "New Moon", må være "Drageløperen". Den er kjempe fin. Anbefales til alle. Jeg har også begynt å skrive igjen. Jeg skriver en novelle om en som forelsker seg i fotografen sin, men kjærligheten gjenspeiles ikke, så historien blir bygget opp på hva personen må gå gjennom for å få fotografen til å legge merke til han. Veldig morsomt. Det er gøy å skrive. Mamma som fikk meg til å tenke på å skrive igjen. Det er noen år siden sist jeg skrev noe som helst.

Jeg har fortsatt litt problemer med å knytte meg til Martin. Jeg er ikke i tvil, jeg har dype følelser for han, men det er den engstelsen for å sitte alene som jeg frykter mest. Jeg burde vel i grunn stole litt mer på meg selv, for ikke å snakke om Martin. Også love meg selv og falle litt dypere inn, men ikke for mye fordi ingenting varer evig. Jeg burde lære meg selv å leve litt mer i nået, og ikke engste meg for fremtiden. Kanskje ikke planlegge for mye fremover, ikke tenke på det for da har jeg ingenting å frykte. Jeg vil jo at han skal ha en innflytelse på meg, men jeg vet ikke helt om jeg er klar for en veldig stor innflytelse riktig enda. Men jeg er veldig glad i Martin. Det er jeg.

Jeg gikk ned til lunch i sta, satte meg ned ved siden av Beate sammen med Knut og Kjetil. Så sier Beate; "Duu, forestill deg at du har svelget froskesperm. Også vokser deg frosker inni deg, og hver gang du raper så lager det kvekke-lyder". Jeg trodde jeg skulle dø av latter, for ikke å snakke om å sette poteten i halsen. Her kjører vi Danske-stil for alle penga.

Jeg tror jeg har senebetennelse, fordi jeg har sykt vondt i beina. Sånn, jeg får plutselig krampe i leggen når jeg går og da knekker jeg sammen. Og da detter jeg og får vondt... Yeah!
Jeg må også kutte ned på inntaket mitt av sjokomelk. Det er ikke bra. Cola har jeg kuttet ut for lengst, drikker det bare i helgene eller når jeg er klein. Tror forsåvidt at sjokomelk er erstatningen min for cola xD

Nå må jeg lette på ræva så jeg får gjort det jeg skal gjøre idag, som egentlig skulle ha vært gjort ferdig på Tirsdag : P

Jeg gleder meg til jeg skal hjem <3

2 kommentarer:

  1. åååh, Du burde glede deg til Eclipse, og Breaking Dawn. Men synes egentlig Eclipse nesten er litt bedre enn Breaking dawn. Liker bare starten av den...
    Og new moon er kjempe bra! Eller deler av den!! Håper detg år bra med Beinet ditt nå (:
    Gleder meg til du kommer hjem jeg og^^ Super duper masse glad i deg :D

    SvarSlett
  2. Åh, du er så nydelig, Grethe!!!
    Jeg er super, duper, mega, sega glad i deg også. [22]dager igjen!

    SvarSlett