tirsdag 10. februar 2009

Diving into this.

Det er Tirsdag, og jeg sitter med beina i kors i håp om at jeg ikke mister tærne av froskskader. Jeg har nemlig vært ute på oppdrag for Østlandsposten! I 30 minutter sto jeg nede på kaia der Peter Wessel en gang i tiden la til, for å se om det kom kjørende en traktor eller to for å lesse av snø i vannet. Det gjorde jo det - etter en stund, men da var jeg så frossen på beina at jeg nesten ikke klarte å gå...

Denne uken er jeg på utplassering i ØP, og så langt har jeg hatt 7 bilder i avisa. Det er litt morsomt å se "Foto: Marte Hinsch Chramer" bak bildene som jeg har tatt, og jeg har ikke særlig lyst til å tenke på at det er snart Fredag. Av to grunner; da er jeg ferdig i ØP, jeg har en litt "krevende" jobb den dagen (skal nemlig lage bildeserie av forestillingen til THVS), også har det allerede gått en uke av ferien, og det er en uke mindre til jeg skal tilbake til Jæren.

Det skjer mye fremover da, og på en side er det jo bra, for da slipper jeg å sitte på fanget til mor og klage over smertene i foten, men når det skjer ting, går tiden så altfor fort. Lørdag skal jeg på innflyttningsfest til Juli-Jane i Tønsberg. Jeg skal sove øver hos Ella fra Fredag til Søndag sånn at jeg slipper å dra helt hjem Lørdags natt, også skal vi ha vår egen feiring av Valentine's Day (vin, snop, skrekkfilmer og sladder) ikke noe kjærlighet her nei! Jeg lover deg, ser jeg så mye som èn person kline med en annen den dagen så... ja, det er deres begravelse. Onsdag neste uke er det hippieparty hos Ella, og igjen skal jeg sove over der. DET er det jeg gleder meg mest til, akkurat den festen. Det kommer til å bli drit kult, for Ella og jeg skal dra den så langt som mulig. Dess er det ingen sperre på inntaket av alkohol. Lørdagen der igjen (tror jeg) er det Mart-Bart sin bursdagsfest. James snakket om at han skulle være vakt, så da må man jo lage litt sprell. Ikke for å terge han eller noe, hvertfall ikke for å lage bråk, men bare mobbe han... litt.

I går var jeg en tur på K1 med Anders, Steve, Su, Ella, Mona, Alice og en drøss andre folk. Simen Nesje var der med bandet, og det var koselig å se han igjen. Jeg fikk en goood klem. Jonas var der en liten tur, men han skulle hjem med moren sin eller no, så han dro ganske raskt. Det tok heller ikke lang tid før Mona stakk, så da satt Ella og jeg og prøvde å skrive sang. Bandet vårt er nå endelig complete! Tror Ella mumla noe om å øve nå til Onsdag, men det kan hun drite i, for jeg spiller ikke fiolin for noen enda. Skjer ikke om så det smalt!

I dag skal jeg også en tur på K1 for å møte Ole. Er kjempe lenge siden jeg har sett han. Ella og Mona stikker nok en tur nedom også. De skulle opp på Nordbyen, men jeg hæler ikke gå opp dit nå. Jeg har ikke med meg krykkene mine, så om de ikke har tenkt til å bære meg, rører jeg meg ikke av flekken.

Nå er jeg snart ferdig med dag to på utplassering, og jeg gleder meg masse til i morra. Da får jeg en del oppdrag, og jeg må si jeg syntes det er kjempe spennende å jobbe i avis. Mulig jeg virkelig vurderer å anskaffe meg jobb innenfor en eller annen avis. ØP er ikke så ille som en skulle trodd...



1 kommentar: