fredag 9. januar 2009

Sånn teknisk sett, rett og slett.

Jeg er sliten..
Burde egentlig ikke vært det, for har ikke gjort veldig mye i dag. Tror det kan ha noe med at jeg har vært verdens største hyperbombe i hele dag.
Nå sitter jeg og slapper av og ser gjennom bilder fra ungdomsskolen helt frem til idag. Det er litt kos, for det er så mange gode minner. Kamera er en genial oppfinnelse.

Jeg lagde middag til Knut idag også; sånn potetmos med ost, bacon og mais. Sånn som jeg "fant opp" da jeg nettopp hadde tatt piercing i tunga fordi jeg klarte ikke spise noe annet. Jeg savner den bolten, derfor har jeg bestemt meg for å ta ny, pluss ett til hull i leppa, rett ved siden av den jeg har fra før av. Skal ha søte små kuler, for det sa Beate at jeg ville kle.

Det er 28 dager til jeg kommer hjem. Jeg klarer nesten ikke vente. Har vært borte siden Tirsdag ettermiddag og det føles ut som om jeg har vært borte i flere måneder. Herregud, jeg vil hjem. Mamma!
Hjemme er trygheten min, liksom, hjemme i stua foran TV'n med mamma og pappa, i kjellerstua med broren min, på Kongegata, på Passagen. Her på Jæren har jeg ingen trygghet bortsett fra rommet mitt, under dyna, men den blir tatt fra meg hele tiden fordi søvn ikke f
innes i min ordbok for tiden. Jeg prøver febrilsk å finne meg et sted hvor jeg kan slappe av og være meg selv... så langt har jeg ikke funnet det.

Fela mi er en god trøst. Jeg liker lyden den lager, den er sær men samtidig fin og empatisk. Det er en god trøst. Også bilturer med Knut. Bare det å kjøre overalt til ingensteder, høre på høy musikk, synge falskt og kødde som faan. Digger det. Da har jeg ikke noe hode, og har jeg ikke hode så tenker jeg ikke, tenker jeg ikke så sover jeg, men om jeg sover så drømmer jeg, og da drømmer jeg om deg. Balle, jeg skal så bli zombie.

Fikk et brev idag, fra Lucy faktisk. det var kjempe koselig, og veldig, veldig uventet. Hun sendte meg de lego-blomstene hun hadde lovet meg i sommer. Så nå har jeg er mørkerosa og en lyserosa blomst i håret xD
Fikk også et postkort fra Dorthea som hun satt og skrev på togturen tilbake til Klepp. Møtte nemlig på henne på toget da det var i kristiansand.

I dag var det et nytt elevrådsvalg, og himmel så glad jeg ble da jeg ikke ble valgt igjen. Ja, helt seriøst. Da slipper jeg det stresset, også håper jeg dette rådet kommer på litt flere aktiviteter enn det mitt råd gjorde ^^,
Også hadde vi besøk av en mann fra Folkehøyskoleutdanningen-tingen-et-eller-annet. han var fra Stavern, og han kjenner naboen min drit godt. Haha, beste tidspunkt! Han snakket litt om hvordan vi ser på ting sånn generelt i livet vårt, og det var veldig spennende. Jeg lærte noe nytt idag, eller, fikk det hvertfall bekrefta - jeg er ikke en person som dømmer folk ved første møte. Det skal man visst komme langt med her i verden.
Haha, jeg eier!

På puben i går ble jeg overraskende full (!) av to cider og to madfish. Det skal ikke være mulig. Knut ble også ganske bra pussa på 7 halvlitere - det var skummelt. Vi fant ut at det er fordi vi er på "slanker'n" begge to, og fordi vi ikke sover noe. Maan, jeg liker å vite at jeg kan bli bra pussa på 200kr. Billig i drift, med andre ord.
Jone og Bjarte var der også. Det
var drit koselig. Vi satt, bare oss fire, og prate shit hele kvelden. Musikk, Palestina vs. Israel... ja.
Fikk også med meg Jone på Opeth og Zeromancer. Det blir kos, fordi Jone er kos <3 Jeg gleder meg!
Nå er det 1 1/2 time til jeg skal på jobb. Det er konsert i kveld - a tribute to rage Against the Machine. Maan, det kommer til å bli så fett. Jeg liker det å få med meg konserter mens jeg tjener penger. Liksom sånn med Slit. Nå har jeg gjort alt som går an å gjøre når det gjelder konsertene deres. Jeg har kommet inn gratis, kommet inn mot betaling, vært backstage, vært på "jobb", vært der fordi jeg ville, vært der fordi jeg måtte, og vært der OG fått betalt for det.
Har jeg glemt noe da? Ja, nå gjenstår det bare å være der mot noens vilje og mulig min egen.
Håper ikke det skjer.

Jeg må roe meg ned på rusen fra det X-antallet av Burn jeg har drukket idag, derfor skal jeg se en episode til av "House", sesong 5, vel å merke, så skal jeg dusje.

Why can't I feel anything from anyone but you?

1 kommentar:

  1. HEI!
    Så flott at blomstene fortsatt var i brevet når det kom (:
    Var litt redd for at de skulle spise seg ut og forsvinne i posten risteåp.
    Nå har jeg linka deg på bloggen min, om det var okidoki? hvis ikke får du bare si ifra (:
    hilsen Lucy

    SvarSlett